Løft din karriere – et 10-ugers kursusforløb v/ manager Trine Ulrich
”Løft din karriere” er et 10-ugers forløb til dig, som ønsker viden og personlig sparring til at løfte din karriere til det næste level.
Du kan deltage uanset om du er solist, eller I er et band – alle medlemmer fra samme band er velkomne til at deltage. Forløbet er ikke genrespecifikt, men fokuserer på specifikke områder indenfor den rytmiske musik såsom pop, elektronisk, rock, metal, hiphop etc.
Forløbet er med manager og iværksætter Trine Ulrich, som er stifter af managementfirmaet Account The Beat. Trine arbejder til daglig med professionelle og upcoming navne som Fallulah, LIVLØS, Deadnate mfl.
UPDATE! Alle pladser er reserverede. Ønsker du at komme på venteliste send venligst en mail til aarhus@dmf.dk.

Forløbet består af 5 fællesmoduler, som afholdes i DMF’s kursuslokaler i Vestergade 19 i Aarhus.
Onsdag d. 13. oktober kl. 17.00-18.30 – Intro til forløbet, hvordan skaber du et stærkt netværk og finder de rigtige samarbejdspartnere.
Onsdag d. 27. oktober kl. 17.00-18.30 – Find din identitet som kunstner eller jeres fælles identitet som band, find dit publikum, og sæt konkrete mål, som vi laver en handleplan ud fra.
Onsdag d. 10. november kl. 17.00-18.30 – Hvordan rækker du ud til de rigtige medier, hvordan kan du bruge SoMe, og hvorfor er din visuelle identitet vigtig?
Onsdag d. 24. november kl. 17.00-18.30 – Hvordan får du booket de jobs, som er med til at tage dig skridtet videre i sin karriere, hvad er do’s and don’ts, og hvad skal du være obs på, når du står på scenen?
Onsdag d. 8. december kl. 17.00-18.30 – Det kræver penge at indspille musik, lave PR kampagner, få lavet pressefotos og musikvideoer, at rejse rundt og spille koncerter, og hvad med skat og regnskab?
Du bliver sikkert helt træt ved tanken, så her vil Trine give dig et overblik over, hvad du skal huske og fifs til, hvordan du kan skabe indkomst i dit virke som musiker.
Udover de 5 fællesmoduler kan du efter hvert modul booke en 30 minutters 1:1 sparrings session (5 i alt), hvor du kan få sparring på netop din karriere, og hvordan du kan bruge det, vi arbejder med i de 5 fællesmoduler, til helt konkret at løfte din karriere.
At være selvstændig musiker i dag er ikke bare at lave god musik, det kræver også, at man har en 360 graders forretning omkring musikken. Du skal være din egen PR-agent, SoMe-manager, booker, fundraiser, bogholder mv.
Det kan være svært at finde rundt i og at holde overblikket. Og hvad er det egentlig, der er vigtigt at vide som musiker? Og hvor finder man den viden? Hvordan finder du de rigtige samarbejdspartnere for dig?
Trine Ulrich får mange henvendelser fra musikere, der er i tvivl om, hvor de skal finde den info, som de skal bruge, og de mangler en at sparre med om, hvordan man så bruger den info.
Derfor har hun samlet alle de emner, som hun oftest bliver spurgt om i sit arbejde som manager, og har udviklet dette kursusforløb til dig, som ønsker at løfte din karriere.
Om forløbet
Forløbet består af 5 moduler a 1,5 times varighed. Her gennemgås dagens emne, og der vil være afsat tid til spørgsmål. Du kan downloade oversigt over emner og indhold i de 5 moduler HER.
Efter hvert modul får du nogle konkrete opgaver, som du skal arbejde med til næste gang, og det vil være muligt at få en 30 minutters 1:1 sparrings session med Trine imellem hvert modul, hvor hun kan hjælpe dig/jer med jeres konkrete case.
Målet med forløbet
Målet med forløbet er at give dig en sparringspartner, der kan hjælpe dig med din karriere, som en manager normalt ville gøre.
Udover viden og sparring får du også lavet en helt konkret handleplan og får nogle værktøjer, som gør det håndgribeligt at gå i gang.
De fleste ved ofte godt, hvad de skal eller burde gøre, men ikke hvordan. Det kan virke overvældende, og resultatet er ofte, at du slet ikke kommer i gang.
Trine Ulrich’s mål er at ruste dig til selv at kunne fortsætte arbejdet og udviklingen, når forløbet er slut.
E-bog
Som en del af kurset vil du gratis modtage Trine Ulrich’s nye E-bog ”Løft din karriere”, der indeholder alle de emner, som vi kommer igennem i dette 10-ugers kursusforløb.
1:1 sparrings session
Det forventes, at du arbejder videre på egen hånd imellem modulerne med de værktøjer, som vi gennemgår, og som du får i E-bogen.
Efter hvert modul er det muligt at booke en 30 minutters individuel sparrings session med Trine, hvor du kan stille spørgsmål og få konkret sparring på dit projekt.
Bonus
Som en bonus får du også links til alle de sider, som Trine selv bruger for at finde inspiration og værktøjer i hendes daglige arbejde som manager.
Hvem er forløbet til?
Forløbet henvender sig til musikeren, som ikke har en manager, og som ønsker indblik i hvordan du kan arbejde med de forskellige aspekter af musikbranchen.
Om du har ageret professionelt i musikbranchen i mange år, eller er helt ny betyder ikke noget. Det vigtigste er, at du har lysten til at arbejde med at få din musik endnu længere ud til dit publikum, og skabe dig en bæredygtig karriere.
Tilmelding
Der udbydes kun et begrænset antal pladser for at sikre, at alle får mulighed for at få mest muligt ud af forløbet. Tilmelding skal ske via dette link. Deadline for tilmelding er fredag den 1. oktober 2021 klokken 12.00.
UPDATE! Alle pladser er reserverede. Ønsker du at komme på venteliste send venligst en mail herom til aarhus@dmf.dk.
Pris
Prisen for det samlede kursusforløb á 5 undervisningsmoduler samt 5 individuelle sessions er i alt 1.000 kr. for dig som solist/band, der er medlem af DMF. For solister/bands, som ikke er medlem af DMF, er prisen 3.000 kr.
Har du/I yderligere spørgsmål kan Camilla Overgaard og Lars Knudsen kontaktes på tlf. 86184599 og aarhus@dmf.dk.
Om Trine Ulrich
Trine Ulrich er manager og iværksætter bosat i Aarhus. Udover hendes daglige arbejde som manager for både professionelle og upcoming danske navne, laver hun 1:1 sparring med kunstnere, workshops, talks og debatter som projektleder, underviser, fundraiser og moderator. Hun har sammen med radiovært Carsten Holm skabt podcasten ”Kunsten at afmontere det svære” om mentalt helbred i musikbranchen, og har tidligere bl.a. arbejdet som booker, bestyrelsesmedlem, musikskribent, anmelder og regnskabsmedarbejder.
Hun siger: ”Jeg brænder for at hjælpe kreative med at opnå deres drømme, med fokus på et sundt og bæredygtigt arbejdsliv. Jeg ved, at musikbranchen kan virke uoverskuelig og uigennemtrængelig. Jeg har selv stået som helt ny og brugt mange år og timer på at lære det hele – og jeg lærer stadig.
Det, som jeg ved, vil jeg meget gerne give videre til dig, så du kan bruge din tid og energi rigtigt, når du skal ud med din musik.”