Oplæg: Hvordan skal musikken se ud

Salgsindpakningen – den visuelle identitet – er i dag nærmest næsten lige så vigtig som selve musikken, når vi som musikere skal sælge vores arbejde til publikum/labels og branche. Via branding er det nødvendigt at sørge for, at vi skiller os ud, er let genkendelig og at vi rammer vores fans og forbrugere på flere parametre. Den røde tråd mellem musik og det visuelle kan være rigtig svært selv at finde frem til, og få taget hul på.
Onsdag den 26. marts 2025 vil det hos DMF-Aarhus handle om, hvordan du med en visuel identitet kan definere din musik og dit brand på en tydelig og kreativ måde.
Social Media Manager og Content Creator Martin Baltser hjælper dig med at forstå online tilstedeværelse med strategi og effektive content creation-redskaber.
Lær at udvikle en håndgribelig strategi, fortælle din historie engagerende og forstå de forskellige onlineplatforme. Du får konkrete redskaber til at analysere dit indhold, strukturere dit indhold og gøre sociale medier til en lettere – og måske endda sjovere – del af din hverdag som udøvende musiker.
Mange glemmer markedsføring ved albumudgivelser, koncerter, musikalske højdepunkter og ja, selv når det går lidt stille med karrieren – her får du inspiration og rammer til at undgå overspringshandlingerne, når du skal sælge dig selv DIY-style. Kurset giver en praktisk introduktion til online kommunikation, så du kan tage styringen over din fortælling.
Gå herfra med inspiration og lidt mere selvtillid til at skabe stærkere, mere målrettet indhold, der løfter din sociale medie-tilstedeværelse.
Tid: onsdag den 26. marts 2025 kl. 18:00-20:00.
Sted: DMF-Aarhus, Anholtsgade 4, st., 8000 Aarhus C.
Pris: Gratis for alle interesserede musikere – NB! Forhåndstilmelding er obligatorisk.
Tilmelding: Send en email til DMF-Aarhus v/Lars Knudsen lak@dmf.dk.
Om kursusholder: Martin Baltser er prof. musiker, Social Media Manager og Content Creator med en kreativ baggrund. Uddannet fra Det Jyske Musikkonservatorium. Martin er erfaren inden for foto, video/animation, lydproduktion og SEOoptimering, undervisning og kommunikation. Han er sangskriver og producer i sit soloprojekt i eget navn, og i duoen Martin og Sofie der har udgivet tre albums. Som solist debuterede han med albummet ’The Wasteland Incident’ (2018), der fik international opmærksomhed med rotation på MTV Asia, NDR2 og omtale i Rolling Stone Magazine og Tonspion. Hans to albums har opnået over 1 million streams, vundet musikvideopriser og fået ros for deres ærlige skildring af homoseksualitet og maskulinitet.

Martin Baltser (pressefoto).