Musikerdag 2019: PR og Promotion

Denne talk er lige sagen for dig, hvis du vil have nye inputs til, hvordan du bygger en god pressemeddelelse op, hvordan du approacher medier, hvordan du gør relevante branchefolk interesserede i din musik, hvordan du skaber det rigtige momentum omkring din koncert, så du får vakt nysgerrigheden og interessen hos både publikum og branchefolk. 
De to branchefolk, fra hhv. indie og major label, Sebastian Fibiger og Wiebke Averbeck har et stærkt indblik i det strategiske og promoverende arbejde i og omkring at bygge både nye og etablerede kunstnere op.

Wiebke Averbeck fra Universal.

Wiebke Averbeck har været hos Universal Music Danmark siden 2012 og hendes titelbetegnelse er International & Domestic Promotion & Product manager. Wiebke har således ansvaret for udvalgte kunstnere hos Universal, hvor hun varetager presse– og udgivelsesstrategi. På nuværende tidspunkt har Wiebke i samarbejde med Universals A&R afdeling ansvaret for Kwamie Liv, Malte Ebert, Hennedub, Xander, Off Bloom, Lars Ulrich og Suspekt.

Sebastian Fibiger, Tambourhinoceros.

Sebastian Rasmussen Fibiger som til daglig arbejder for det danske pladeselskab Tambourhinoceros og har en baggrund som promotion manager ved Friendly PR og det engelske pladeselskab PIAS Recordings. Sebastian har tidligere lavet pressekampagner for blandt andre Bisse og Efterklang, og har bl.a. på årets SPOT Festival lavet PR for Efterklang, The Entrepreneurs, Erika de Casier. 
Sebastian har derudover været dansk PR-agent for internationale navne som Beach House, Father John Misty og Cigarettes After Sex. Foruden sit arbejde i musikbranchen er Sebastian også selv aktiv musiker i bandet Marshall Cecil, der sidste år spillede på blandt andet Roskilde Festival, Reeperbahn Festival, By:Larm og SPOT Festival.