Musikerdag 2019: PR og Promotion
Denne talk er lige sagen for dig, hvis du vil have nye inputs til, hvordan du bygger en god pressemeddelelse op, hvordan du approacher medier, hvordan du gør relevante branchefolk interesserede i din musik, hvordan du skaber det rigtige momentum omkring din koncert, så du får vakt nysgerrigheden og interessen hos både publikum og branchefolk.
De to branchefolk, fra hhv. indie og major label, Sebastian Fibiger og Wiebke Averbeck har et stærkt indblik i det strategiske og promoverende arbejde i og omkring at bygge både nye og etablerede kunstnere op.
Wiebke Averbeck har været hos Universal Music Danmark siden 2012 og hendes titelbetegnelse er International & Domestic Promotion & Product manager. Wiebke har således ansvaret for udvalgte kunstnere hos Universal, hvor hun varetager presse– og udgivelsesstrategi. På nuværende tidspunkt har Wiebke i samarbejde med Universals A&R afdeling ansvaret for Kwamie Liv, Malte Ebert, Hennedub, Xander, Off Bloom, Lars Ulrich og Suspekt.
Sebastian
Rasmussen Fibiger som til daglig arbejder for det danske pladeselskab
Tambourhinoceros og har en baggrund som promotion manager ved Friendly PR og det engelske pladeselskab PIAS Recordings. Sebastian har tidligere lavet pressekampagner for blandt andre
Bisse og Efterklang, og har bl.a. på årets SPOT Festival lavet PR for
Efterklang, The Entrepreneurs, Erika de Casier.
Sebastian har
derudover været dansk PR-agent for internationale navne som Beach House, Father John Misty og Cigarettes After Sex. Foruden sit
arbejde i musikbranchen er Sebastian også selv aktiv musiker i bandet Marshall
Cecil, der sidste år spillede på blandt andet Roskilde Festival, Reeperbahn
Festival, By:Larm og SPOT Festival.